چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

واکنش سازمان غذا و دارو به خبر آزاد شدن واردات واکسن | تمام واکسن‌های وارداتی کرونا را وزارت بهداشت خریداری می‌کند

  • کد خبر: ۶۲۲۴۴
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
واکنش سازمان غذا و دارو به خبر آزاد شدن واردات واکسن | تمام واکسن‌های وارداتی کرونا را وزارت بهداشت خریداری می‌کند
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم است و واکسن‌های کرونای وارداتی شرکت‌های خصوصی خریداری خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: در ابتدا سیاست وزارت بهداشت این بود که واکسن توسط هیئت امنای ارزی وارد شود، اما با توجه به اینکه این مجموعه دولتی است؛ طبق نظر سازمان غذا و دارو و صلاحدید وزیر محترم بهداشت، فراخوانی برای واردات فوریتی واکسن توسط شرکت‌هایی که توانایی این کار را دارند، اعلام شد.

او افزود: هدف از صدور این بخشنامه بهره‌گیری از توان تمامی شرکت‌های خصوصی واجد شرایط به منظور تسریع و افزایش حجم واردات واکسن و به دنبال آن واکسیناسیون گسترده‌تر مردم است، بر این اساس شرکت‌های متقاضی می‌توانند واکسن کرونا را از منابعی که مورد تایید سازمان غذا و داروست به صورت فوریتی وارد کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم علیه کرونا است، گفت: تمام واکسن‌های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به مردم تزریق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه برنامه اصلی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا، تولید داخل است، گفت: واردات واکسن تنها برای تامین نیاز کشور طی دوسه ماه آینده و برای گروه‌های اولویت‌دار است و با تولید انبوه واکسن‌های داخلی، اصلی‌ترین منبع تامین، واکسن‌های بومی خواهند بود.

محمدی با تاکید بر اینکه ایران از ۱۰ سال گذشته دارای مجوز تائید واکسن از سازمان جهانی بهداشت است، خاطرنشان کرد: تنها واکسن‌هایی مجوز واردات را اخذ خواهند کرد که توانسته باشند تائیدیه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت را به عنوان سازمان نظارت قوی کسب کرده باشند.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->